Att hålla igång löpningen när det är mycket roligare att paddla kajak

Uteärinne Sara och Louise har delat upp sig till två skribenter för att undvika förvirring, Uteärinne-Sara och Uteärinne-Louise. Vi fortsätter dock att träna och umgås precis som innan.

De två senaste åren har jag tröttnat på löpning efter maran, från att ha sprungit väldigt mycket så har jag ställt löparskorna på hyllan och ägnat mig åt att paddla kajak och dricka rosévin. Nöjd över att inte ständigt behöva följa ett schema och planera veckan utifrån löppassen. I våras bestämde jag mig dock för att det inte skulle bli på samma vis i år. Har därför bokat in ett gäng lopp framöver för att ha något som motiverar mig att springa istället för att enbart paddla. Det går inte att komma ifrån att det är roligare att paddla än att springa. Det blir dock löpträning utan ett strikt schema.

– Semesterloppet i Mariefred (10km) 28/6
– Swiss Alpine half marathon, Davos 26/7
– Ångaloppet Swimrun sprint (10/1km) 9/8
– Midnattsloppet i Göteborg (10 km) 23/8
– Lidingöloppet (30 km) 27/9
– Hässelbyloppet (10 km) 12/10
– Stockholm Tunnel Run (10 km) 22/11

Målet är att komma några minuter under 50 på milen och under 3h på Lidingöloppet.

De senaste dagarna har jag sprungit runt Kungsholmen, runt Riddarfjärden och runt Årstaviken. Årstaviken är perfekt att springa runt på lunchen, 8,2 km och på Årstasidan är det dessutom lite kuperat och inte enbart asfalt.

IMG_5676

Runt Riddarfjärden

IMG_5736 IMG_5737 IMG_5738 IMG_5739

Övar på uppstigning efter gårdagens tur.

IMG_5745

Såhär såg det ut kl 07.00 i morse. Nu har jag paddlat de senast fem dagarna, och tycker faktiskt att det gungar när jag sitter vid skrivbordet, men det ger väl med sig 🙂

Ha en fin dag i solen!!

//Sara

 

Be first to comment