Crawl & intervaller

Försöker passa på att simma nu när jag är tillbaka på jobbet och kan gå ner till Eriksdalsbadet på lunchen. Har alltid tyckt det varit rätt tråkigt att simma men bestämde mig för att lära mig ordentligt och gick en crawlkurs i våras. Fick en extra anledning eftersom vi anmält oss till Ångaloppet swimrun. Kan verkligen rekommendera Stockholms stads crawlkurser. Från att ha plaskat runt och andats som en flodhäst kan jag nu ganska obehindrat simma 2500 meter på lunchen. Och blivit riktigt nerdig som står i omklädningsrummet och diskuterar hur jag satt fast resårband på dolmen som jag ska ha på lördagens swimrun.
IMG_6789.JPG
Nöjd. Regnet gjorde gott för trängseln, fick ha en bana för mig själv.

IMG_6749-0.JPG
Dolmen fixad med en meter resår från Åhlens Hem och en skruvmejsel. Nu ska den sitta fast på benet när jag springer och jag behöver inte oroa mig för att jag ska tappa den mitt ute på någon sjö.

Igår så var jag tillbaka på Kristinebergs IP tillsammans med Hanna & Emily för att springa intervaller. Gillar mycket bättre att springa på bana än på löpbandet. Blir mer på riktigt. Vi körde 2 x 2 km och 2 x 1 km, två min vila efter första två intervallerna och därefter en minut. Hade vilat benen i ett par dagar och ätit ordentligt innan så det gick i bra tempo, 2 km i 4:35/4:37 tempo och 1 km i 4:24/4:32. Känns som farten finns i benen för att kunna springa milen på en bra tid. Återstår att se, närmast är det (förutom Ångaloppet) Midnattsloppet Göteborg och Kistaloppet.

IMG_6785.JPG
Svettiga och nöjda.

//Sara

Be first to comment