Veckans träningsbeskrivningar

Mån: Terränglöpningslångpass! 2:40 i skog och mera skog, över berg, mera berg. Sprang bl.a. Trail Övik eftersom det var föredömligt snitslat och pilat och jag ville se om det var bättre att springa än cykla den här banan (jag cyklade den dagen innan, blev en del klassik multisportcykelsläpning då…) Bilder från banan:
jkjl
(Fortsätter rakt fram, finns ett bultat rep längst upp för att klara den sista knixen.)
khöö
löö

Tis:
45min morgonjogg för att solen sken. Kvällen ägnades åt provkörning av Tolvtjärnsloppet, 3:38 i sadeln i sällskap av Mike, en pigg Robban, en stark Niederbach (d.y.) och en pepp Modo Sports Academy-Jensa. De drog mig runt denna runda. Jag var opigg och ganska halvdöd i kroppen.
ajlj
Uppsnack. Förberedelser – helkväll!

jag
Fotad och fångad på Jensas Instagram. Jag lånar bilden för att visa vad kul vi har det!

agf
Eftersnack. En viktig del av varje träningspass.

Ons: 60min lugn MTB + 60min lugn löpning. Lugn och fin.

Tors: Dödsbackedagen. 6x”hela vägen upp till Svarttjärn” med joggvila ner. Kan säga att tiden i backen var ungefär 60min (det är ingen liten Sthlms-kulle…) och passet var väl ca 1:30 totalt. Jättejättetungt efteråt, rundade av med 60min rull på MTB. Hade ändå bra tryck och känsla under backlöpningarna, nöjd med det.

Fre: God morgon, vaknade med näsblod. Dock var det sol och vackert väder ute, så jag packade en liten ryggsäck och gå-jogg-trekkade iväg över bergen. Blev väl ungefär 2 timmar och jag hade seriösa problem att få puls över 140. Tom tank, slut i rutan. Ingen vits att stressa när man kan stanna till på ställen likt detta:
brygan
(Jodå, gårdens brygga och båt låg kvar där de skulle även denna dag. Tog en liten paus här för benen var så trötta, så trötta…)

Lör: MTB, där 3:20 var stigfinnartur med Mike och Niederbach (d.y.) kors och tvärs, Genesmon – Genesön – Gullvik, och totalt med transportcykling och 30min transition-run fick jag ihop 4:30 denna soliga dag. Grande good, äkta livskvalité (som förhöjdes av några burkar Red Bull) och mycket bättre känsla än under tisdagens pass. Det är väl så, när man är en produkt av träning och ingen talang.

Sön: ”Det är dåligt väder”-träning specialare på Modo Sports Academy, en blandning där 3min-löpintervall direkt följdes av 2min arm- och bencykel-crossfit-övningar-intervall. Upprepa fem gånger, bli jättetrött. Ludde, Niederbach och Mike checkade in denna lördag och bjöd på utmärkt sparring. Vi gnetade på ca 2 timmar, kul kul kul!


Anton (Niederbach d.y. och Ludde köttar, jag var darrig så det blev suddigt)

band
Köttiga löpband med 400m-bana rullande under passet, motiverande indeed!

snack
Eftersnack. En viktig del av varje träningspass.

Regnet häller ner och jag har gott om tid att författa nästa inlägg med substans (inte bara trams som här). Önskemål på ämnen och frågeställningar som jag ska ta mig tid att försöka reda ut åt er, kära multisportbloggens läsare?

Be first to comment