Under 35 min på 2 månader.

Nu sitter jag på den jävla cykeln igen. Rätt lugnt men så tråkigt!

Har kollat igenom mina tävlingar för i år och det blir ett jävla farande!

Men har typ bytt sport. Igen 🙂 och nu blir det att ändra träningen lite. Jag kommer nog inte köra så många multisporttävlingar i år men blir självklart Åre och nog race for heroes sen kanske några till. (siktar fortfarande på topp planering i åre. Blir förbannad om jag inte kommer topp 10)

Men jag provade ju ocr (typ touge viking) förra året när jag va skadad och inte kunde träna. Och det gick ok.bla 5a på nordiska Mästerskapen.

Och har fått chansen att köra det lite seriösare i år. Men dom tävlingarna är typ max en timme långa och jag brukar vara som bäst efter 2,5 timme.

Såååå nu är målet att få fart lite på kroppen.  Jag har fortfarande sjukt ont i hälsenorna men har inte tid att läka dom. Målet är som sagt milen under 35 och göra det typ vilken dag i veckan.

Och då är vi tillbaka till mitt förrainlägg. Ja jag har hög vo2 men att springa backe i 9 fart hjälper inte mig att springa en mil i 3,30 fart eller jo lite men nu gäller det att få mil i benen för att bygga kappalärer och att springa i 3,30 fart för att få kroppen att bara vänja sig vid den farten (som många kallar löpekonomi.tröskel) sånt jag typ aldrig tränat.

Normalt kör man det typ 2 dagar i veckan. Men jag lever inte som jag lär. Jag kommer försöka köra det så ofta jag kan. Bero ju på hur hälsenorna och kroppen reagerar. Så målet är minst 3 dagar i veckan plus kvalité pass.

Igår körde jag mitt först riktiga pass på länge med running Sweden på bosön.

3 gånger 2000 m. 2 ggr 1000 m. Och 5 gånger 200m.

Fy fan men kul att se hur pulsen jobba första 2000 m träffade jag maxpulsen med 300 m kvar andra med 600 kvar och sista med 1200 kvar. Den sista fick jag bryta för att inte sabba resten av intervallerna.

Har ni ens provat att komma upp i maxpuls??  Och då springa ett par minuter på max det är inte kul!!!

Sjukt stel idag därför jag cyklar lite innan det är dax för tusingar. Nu verkligen hålla 3,30 fart kroppen ska verkligen känna att fan den här farten köra jag varje dag i dem är lätt. Har ju bara 2 månader på mig så hoppas kroppen håller.

Tack för fördriver tid.

PS

Jag måste lära mig ta selfis. Någon som är proffs?

Ds1453907177599603897365

Be first to comment