Dubbla löpträningen. Nu måste jag öka!

Ja som ni läste av mina sista inlägg så säger formen och jag har fått äran arrangemang representera tough viking elit team.

Så nu måste jag se till att öka löpningen och det är ju inte så svårt med tanke på mina bara ca 2 mil i veckan. Men jag måste börja sakta men säkert.  Så denna vecka landar jag på ca5-6 mil kanske.

Ja det låter inte så mycket för er som löptränar, men jag räknar självklart inte med uppvärmning och ner jogg på samma sätt som jag inte räknar att gå till bilen på morgonen som träning.

Så hur har träningen denna vecka sett ut?

Måndag morgon cykla en timme sen direkt efter löp intervaller 6.5.4.3.2.1 min med 1 minut vila fart 3.30 per km.

Måndag eftermiddag titeln styrka sen löp intervaller 1.2.3.4.4.3.2.1 min i 3.30 fart där med.

Tisdag cykla 90 min på morgonen.

Tisdag eftermiddag löp intervaller och styrka. 1.2.3.4.5.4.3.2.1 min 3.30 fart

Onsdag morgon cykel 70 min intervaller.

Onsdag kväll styrka och tungt ben. Försökt springa men kropp och huvud sa nej.

Torsdag vila på morgonen och eftermiddagen 10 ggr 4 min 3.30 fart på bosön.

Idag inte hundra. Men sitter nu och cyklar.

Så om ni förstår så kommer mina 5-6 mil va alla i över tröskel fart vilket är ganska tufft och därför jag måste öka långsamt.

Tills nästa gång, träna hårdare än mig och visa vilken mes jag är ☺

tv_logo_elite-bl

Be first to comment