Miami

Hur fan går planen med all träning?!

Ja det är det som är det svåra med att jobb och hinna med all träning och barn och familj. Så ja det går sådär. försöker ligga på minst 2 timmar per dag. Men det är Alldeles för lite, 2 timmar räknas inte som långpass och skulle jag bara köra en gren så räcker blir det ju bara typ 2 passav varje gren i veckan och det håller inte. så då måste man köra mer kvalite i passen och få fler pass med högre kvalite.

Men det svåra som är så personligt för alla är hur mycket och hårt man kan träna. och det är det man måste testa  sig fram till, målet är att köra så hårt som möjligt utan att bli för sliten till morgondagens pass. men man behöver dom riktigt hårda passen med för att få superkompensationen.

Jag har börjat hitta min gräns och jag känner på kroppen hela tiden och det är ju så att löpningen sliter mest, så efter riktigt tunga löppass så kan man dagen efter cykla lungt 2 timmar sen köra lite paddling. Sen eftersom det inte är någon löpning i åre så har jag nästan lagt ner all löpning och börjat köra mycket backe. jag försöker ligga på mellan 4-5 000 höjdmeter i veckan och cykla ca 8 timmar. och det känns ok i kroppen men svårt att hinna med allt man vill på jobbet och familjen.

 

Så för någon vecka sen åkte vi på kryssning i kariben. Det va skönt att komma bort lite men tyvärr blir träningen lidande men tar det som viloveckor

Fanns ju löpband och cyklar på båten. men jag hade så svårt att köra där för det gunga så mycket. men försökte köra 2 kortare lite hårdare pass varje dag.

 

 

DSC_0156

Bilden är från en löptur i bergen på st martin som va den bästa ön st thomas och bahamas va väl ok men fan!!!! va dom utnyttjar och lurar turister!!

Nu är vi i miami så nu kan jag börja köra på lite mer. tyvärr hade inte gym på hotellet någon cykel.

Hörs snart igen

Be first to comment