Träning på crossfit nordic

Tjo bloggen, idag var jag på naprapat-mattias jobb som ligger i samma lokaler som Crossfit Nordic på Hälsingegatan. Körde ett hårt men rätt kul träningspass som var uppdelat i två delar.

bra ställe det där, väldigt inspirerande, bra pepp och coola lokaler!

Första delen, fem varv på fyra övningar där man gjorde 10 st repetitioner av varje övning och sen vila till varje hel minut då man gjorde nästa övning.

Övningarna vi körde då var:

  • toes to bar (hänga i en stång med benen dinglande och upp med benen mot stången)
  • kettlebell – trycka rakt upp i luften med sträckt arm, 10 st på varje sida
  • 1 minut ski -erg
  • 10 st armhävningar på träställningarna ni ser här nedan.

detta ovan fem varv. Jobbigt!

körde sen en del bara med biceps-övningar.

15 st av varje:

  • hålla i en 30 kg kettlebell (se nedan), dra upp och ner.
  • bicepscurl med en konstig skivstång (se nedan).
  • halvsittande på en bänk och göra bicepscurl.

helt mör efteråt.

Avslutade med sunk-thai på ett ställe och åkte hem på vespan i sommarnatten.

Träningsvärk i biceps idag!

/Marre

Be first to comment